Monday, September 6, 2010

Kuih Ros

Salam...

selamat hari raya... ampun maaf dipinta... yeah... lg 5 hari nak raya.... yuhu.... xsabar raya nya... okeh kali ini saya nk kongsi resepi kuih raya.... kuih goyang or lbh glamor lg kuih ros.... npe saya post resepi ini... heheh... ini kerana saya tgk cite GOYANG SYAFIQ kt tv3.... di bawah adlh resepi.... blh copy... hehe... tp kan kalu xjd... jgn marah saya... sbb saya pn xpnh try... huhuhu.....






Bahan-bahan ( 3 balang sederhana )

  • 290gm tepung beras
  • 50 gm tepung gandum
  • 400ml santan
  • 170gm gula
  • 150ml air
  • 1 biji telur
  • 1/2 sudu teh garam
  • minyak secukupnya untuk menggoreng

Cara-cara

  1. campurkan semua bahan. kacau sebati. tapis.
  2. panaskan minyak. letak acuan dalam minyak. bila dah panas, celup acuan dalam adunan, masuk semula dalam minyak tadi.
  3. biar sebentar, baru alihkan acuan. goreng hingga masak.


.... the end ....

No comments:

Related Posts with Thumbnails